Wykorzystywanie technologii w dziedzinie myśli – e-learning

Uniwersytety, politechniki czy prywatne szkoły
wyższe, tak jak edukacja na niższych szczeblach, nie są w stanie
ustrzec się od wprowadzenia
nowych rozwiązań do naszych programów
nauczania. Uznając, że studenci są
bardziej rozwinięci niż uczniowie podstawówki,
będą w stanie lepiej docenić i
wykorzystać nowe rozwiązania.


Metodą najchętniej i najczęściej
stosowaną przez szkolnictwo
wyższe, poza elektronicznymi indeksami, jest e-learning. Są
toż bardzo ciekawe platformy, które do nauki
wykorzystują internet oraz sieci komputerowe. W
czasie tabletów i smartfonów, można z nich
korzystać praktycznie zawsze i wszędzie. Jednym z
argumentów „za” stosowaniem takich podejść jest
znaczący przyrost liczby studentów w
tych
latach. Dzięki e-learningowi wykładowcy mogą zaoszczędzić
wielu czasu, ponieważ przy dużej
liczbie uczniów i
właśnie nie
mieli
szansy
na swoje podejście do każdego z nich. Teraz mogą
przeprowadzić kolokwium czy egzamin w postaci testu,
który jest sprawdzany automatycznie. Dodatkowo komunikacja na
linii student-nauczyciel staje się prostsza i bardziej
efektywna, a przekazywanie materiałów odbywa się bez żmudnego
kserowania notatek.

E-learning, to nie tylko przyjemny sposób
nauczania. To także podołanie obowiązkom, zarówno ze
strony wykładowców, jak także
uczniów. Ci pierwsi muszą być odpowiednio
przeszkoleni, aby w duzi i profesjonalnie
korzystać z platform e-learningowych oraz możliwości jakie dają.
Natomiast studenci muszą posiadać w
sobie odpowiednią motywację, aby usiąść przed komputerem w
celach edukacyjnych. Oczywiście, trzeba również pamiętać,
że e-learning na razie nie zastępuje klasycznych wykładów,
a raczej ma ich uzupełnienie.